גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

לרגל יום הקפה הבינלאומי אותו מציינים ברחבי העולם ב-1 באוקטובר, יצאנו לסיור במפעל של חברת שטראוס עלית בלוד וגילינו כמה עובדות מעניינות

יום הקפה הבינלאומי מצוין  ב-1 באוקטובר מדי שנה, והוא יום חג לחובבי קפה בכל רחבי העולם. מטרת היום היא לחגוג את תרבות הקפה על שלל גווניה ולהוקיר את תרומתו של המשקה הפופולרי לחיי היום-יום של אנשים רבים. בנוסף, הוא מהווה הזדמנות להעלות מודעות לחשיבות קיימות בתעשיית הקפה ולהביע תמיכה בעובדי תעשיית הקפה, החל מהמגדלים ועד היצרנים והצרכנים.

יצאנו לסיור במפעל הקפה של עלית שטראוס בלוד, לב תעשיית הקפה הישראלית. זהו אחד המרכזים הגדולים והחשובים ביותר בישראל לתעשיית הקפה. במשך עשרות שנים, המפעל מייצר מגוון מוצרי קפה המשפיעים על התרבות הקפה המקומית, כולל קפסולות, קפה נמס, קפה טורקי ועוד.

במפעל הקפה של עלית יש תהליך מורכב ואיכותי, המתחיל בבחירת פולי קפה מכל רחבי העולם. פולי הקפה מגיעים מברזיל, אתיופיה, קולומביה, וייטנאם ועוד מקומות המתמחים בגידול פולי קפה איכותיים. תהליך הייצור כולל קלייה של הפולים בטמפרטורות מדויקות, לאחר מכן טחינה ואריזה בהתאם לסוג המוצר – קפסולות, קפה טורקי, קפה קר או קפה נמס.

הקלייה היא אחת מהשלבים החשובים ביותר בתהליך, שכן היא קובעת את הטעמים והניחוחות של הקפה. במפעל בלוד משתמשים בטכנולוגיות חדישות המאפשרות לשמור על אחידות בתוצאות, כך שהמוצרים יישארו זהים באיכותם ויוכלו לספק את החוויה המיטבית לצרכנים.

איך שומרים על האיכות? כחלק משמירה על הסטנדרטים הגבוהים, מתקיימות במפעל טעימות יומיות שנערכות על ידי צוות טועמי קפה מקצועיים. הטועמים בודקים כל אצווה של פולי קפה לפי פרמטרים מחמירים הכוללים ריח, טעם, חומציות ומרקם. מדובר בתהליך מדעי שמחייב דיוק רב, והוא מתבצע בחדר טעימות ייעודי  תוך הקפדה על תנאים נאותים של טמפרטורה ותאורה, כדי להבטיח את איכות המוצר הסופי.


הטועמים המקצועיים עוברים הכשרות מיוחדות ונדרשים להכיר את הניואנסים הקטנים ביותר של כל סוג קפה, כדי לאתר הבדלים עדינים בטעם ובארומה. טעימות אלו מהוות שלב קריטי באישור המוצר ליציאה לשוק, והן מסייעות למפעל לשמור על האיכות המוכרת לאורך השנים.

ייצור קפסולות קפה לצד הייצור המסורתי של קפה טורקי וקפה נמס, במפעל הקפה בלוד , הפך בשנים האחרונות למוקד מרכזי לייצור קפסולות קפה עבור מכונות אספרסו. השוק הישראלי אימץ בחום את תרבות קפסולות הקפה, וכיום המפעל מייצר מגוון רחב של קפסולות בטעמים שונים ובמגוון רמות קלייה. כל קפסולה נועדה להפיק את הכמות והטעם המדויקים ביותר עבור הצרכן, כך שיוכל ליהנות מחוויית קפה איכותית.

תהליך ייצור הקפסולות מתחיל בבחירת פולים המתאימים לאספרסו – פולים שמפגינים עושר בטעמים ובארומות. לאחר קלייתם, הפולים עוברים טחינה מדויקת ואריזה בקפסולות אטומות השומרות על טריות הקפה, ללא חשש מאיבוד טעם או ניחוח לאורך זמן. כל קפסולה עוצבה במיוחד כך שתוכל לספק חוויית אספרסו מהירה ואיכותית.

כמה עובדות שלא ידעתם על קפה:

1. בכל יום שותים בעולם כ-2 מיליארד כוסות קפה, כמות זו דומה לסך הכמות השנתית הנצרכת בישראל.

2. במפעל בלוד מייצרים בין 6-8 מיליון כוסות קפה ביום שהם כ 30-40 טון של סוגי קפה.

4.המפעל בלוד מייצר כ- 500 קפסולות קפה בדקה.

5. בעולם כ- 12.5 מיליון מטעי קפה המעסיקים כ-25 מיליון משפחות של חקלאיים, המעסיקים כ- 120 מיליון אנשים.

6. שתיית קפה לפני פעילות גופנית, מגבירה את שריפת השומנים. שתיית קפה בלי חלב וללא סוכר מגבירה את תחושת השובע ולכן מועיל בתהליך ההרזיה.

7. עלית היא חברת הקפה השביעית בגודלה בעולם, פעילה בכ-20 מדינות בהן ברזיל ומזרח אירופה.

8. מחקרים מראים שהקפאין מקטין את הסיכון להתפתחות אבני מרה, מכיל נוגדי חמצון הפועלים נגד רדיקלים חופשיים. מנגד הקפאין מעלה את רמת לחץ הדם, ההומוציסטאין וכן סופח אליו מגנזיום וסידן ומפריע לספיגת הברזל.
9.  הצריכה היומית הנחשבת לבטוחה עומדת על כ-220 מ"ג קפאין, אשר נמצא בקפה, תה קקאו וגם בקולה. באספרסו נמצא כ-120 מ"ג, בקפה שחור כ-80 מ"ג, בקפה נמס כ-60 מ"ג, בתה (שחור) כ-50 מ"ג ובתה ירוק כ-20 מ"ג לכוס.

10. הזנים העיקריים בגידול מטעי הקפה: קפה ערביקה 60% וקפה רובוסטה 40% . רובוסטה מכילה בערך פי 2 קפאין מערביקה ולכן קפה המכיל יותר רובוסטה מתורגם לקפה חזק יותר.(בין 2%-4% קופאין לעומת 1%-1.5% קופאין).

צילומים באדיבות שטראוס עלית, יח"צ , שירן גבאי

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

Exit mobile version