גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

תערוכות חדשות במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון

תערוכות חדשות במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס
תערוכות "בית 16, דירה 2", "על הדבש ועל העוקץ" ו"מפות מצוירות מתעוררות לחיים" מוצגות במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס עד לתאריך 20.4.25.

​​​התושבים מוזמנים ליהנות בתערוכות, שמוצגות במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיק​ס רחוב חיים ויצמן 61.

נעילה: 20.4.2025

מחיר כרטיס: 20 ₪

ילדים עד גיל 5: ללא תשלום

 חיילים, סטודנטים 15 ₪ 


אזרחים ותיקים: 10 ₪

התערוכות:

בית 16​, דירה 2

עלילות ילדות של תסריטאי אחד בקומיקס של 9 יוצרים.

תערוכה ייחודית, בה 9 קומיקסאים מהשורה הראשונה מאיירים את סיפורי הילדות של ניר מולד (נירמו):
בין כפר אז"ר לקריית אונו נחבאת שכונה ירוקה, שנדמה כי נשארה תקועה אי שם בשנות השבעים – שיכון הרופאים תל השומר.
מעיין "קיבוץ עירוני" מוקף מדשאות ובליבו בתים נמוכים, רעפים אדומים, שדות, שבלולים, בריכה קטנה, גבעה שעליה הקרינו סרטים בימי הקיץ הלחים ושפע דמויות שאכלסו את ימי ילדותו של ניר מולד, הלא הוא נירמו – יוצר קומיקס ואנימציה שנולד בשיכון והתגורר בו עד גיל 13.

נעה כ"ץ, עומר הופמן, אורית נבו, אורי פינק, דדי ונגר, גיא מורד, דניאל גולדשטיין, עמוס אלנבוגן ונירמו עצמו לוקחים חלק בתערוכה מנקודת המבט שלהם לכל סיפור, כדי ליצור מסע מגוון בזמן אל ימי ילדותו של נירמו בשנות השבעים. כל אחת ואחד מהיוצרים מציע פרשנות ייחודית לתסריטים של נירמו, שהוא עצמו – אף אם יכחיש או יצטנע – קומיקסאי מוכשר אף שמקצועו הרשמי הוא תסריטאי. אוצר: עמוס אלנבוגן​

על הדב​​ש ועל העוקץ

רישומיו של איל ברקוביץ

איל ברקוביץ, אומן חובב, צייר מאות משחקי מילים מאוירים. לאורך השנים התמלאו מחברותיו באיורים, בציורים ובסצנות שצייר. התערוכה מבקשת להציג לקהל הרחב את שנינותו של איל דרך עבודות שיצר מאז ימיו בתיכון. העבודות משקפות את יכולתו הייחודית לשלב חדות מחשבה עם בהירות ויזואלית. 

איל נפל בקרב בשבעה ב​​דצמבר 2023 במהלך פעולה לשחרור חטופים. איל, לוחם בסיירת מטכ"ל ובסיירת מגלן בשירות החובה, נקרא מלימודי הרפואה למילואים בשבעה באוקטובר והשתתף בלחימה רציפה עד לנפילתו. מותו פער חלל עצום בליבם של בני משפחתו ושל חבריו, ויצירותיו ממשיכות לחיות ולהעניק השראה. התערוכה מציעה הזדמנות נדירה להציץ לעולמו הפנימי של איל וליהנות מההומור ומהחוכמה שבעבודותיו. היא מנציחה אותו ואת יצירתו ומזכירה לכולנו את חשיבותן של יצירתיות, של חוכמה ושל שנינות.

אוצר: אסף גמזו​

מפות מצוירות מתעורר​​ות לחיים

התחרות הדו-שנתית השביעית לקריקטורה הומוריסטית ע"ש פרידל שטרן,  מחלוצות הקריקטוריסטים בישראל: 

פרידל שטרן, שעבודותיה עוסקות בעיקר בחיי היומיום ומתובלות ברצינות הומוריסטית, עסקה גם בקרטוגרפיה בראשית הקריירה שלה. בתערוכה "מפות מצוירות מתעוררות לחיים" ניתן לראות בין היתר את אטלס המפות המצויר שלה "ישראל- מפות מדברות" המציג באיור וקריצה אירועים שונים מההיסטוריה של ארץ ישראל.

העבודות של פרידל מוצגות לצד התחרות על שמה, בה מציגים קריקטוריסטים מקצוענים לצד חובבים קריקטורות העוסקות בנושא רלוונטי מאין כמוהו היום "מפות".
זוהי התחרות השביעית ע"ש פרידל שטרן שביקשה להמשיך ולטפח את דור העתיד של הקריקטוריסטים וגם דאגה שנמשיך לחייך.

אוצרת: מורן פרל קונסטנטין

קרדיט:עיריית חולון

לעוד כתבות בנושא תרבות ופנאי- לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

Exit mobile version