כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מגזין סופ"ש מיוחד לכיפור

כל הדברים שאתם לא תרצו לפספס וגם - איך להעביר את הזמן בבית?

נתחיל עם קצת רכילות:

מיכל וריקי ברקוביץ, מיה דבש, אסף גמזו ושמעיה ברקוביץ. ימשיך להאיר לעד. (צילום: איציק בירן).


המדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס פתחו את שערי המוזיאון עם שלוש תערוכות חדשות: "על הדבש ועל העוקץ" – רישומיו של איל ברקוביץ, אמן חובב אשר צייר מאות משחקי מילים מאוירים ונפל בקרב בשבעה בדצמבר 2023 במהלך פעולה לשחרור חטופים. תערוכה 'בית 16, דירה 2' – עלילות ילדותו של יוצר הקומיקס ואנימציה ניר מולד. 'מפות מצוירות מתעוררות לחיים' – לחיים' התחרות הדו-שנתית ע"ש פרידל שטרן, מחלוצות הקריקטוריסטים בישראל. מנכ"לית מדיטק אודליה פרידמן והאוצרת הראשית מיה דבש, אירחו בערב הפתיחה החגיגי מאות מבקרים. בין המשתתפים והנוכחים בפתיחה: סגן ראש עיריית חולון מיכאל סוטובסקי, אוצרי התערוכות עמוס אלנבוגן, אסף גמזו ומורן פרל קונסטנטין. הקריקטוריסטים ניד מורד, שי צ׳רקה, נעם נדב, ליאור ארדיטי, דוד שמאי, שירי אלגור, אורית נבו, דניאל גולדשטיין, טליה דריגס ועוד. רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר הוריו של איל ברקוביץ ז״ל, ריקי ושמעיה ברקוביץ עלו לשאת דברים וריגשו את הקהל כאשר סיפרו כי איל נהרג בערב נר ראשון של חנוכה, זמן סימבולי המעיד שלצד הכאב הבלתי נתפס האור שלו ימשיך להאיר לעד.

בר ניר. יפהפייה ומוכשרת. (צילום: יח"צ).

שבוע שעבר, הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה למשרד יחסי הציבור דני לוי ביס פלאנט ראשל"צ. בתוכנית: מינגלינג, נשנושים וצפייה בסרט 'הג'וקר: טירוף בשניים' החדש. בין הנוכחים: אנשי עסקים, אנשי תקשורת וחובבי קולנוע. בולטת בין כולם: השחקנית הצעירה בר ניר (26), בוגרת בית ספר למשחק "הדרך", שבנוסף לכל כישוריה גם שרה ומנגנת על גיטרה. אם בר מוכרת לכם, זה בטח כי יצא לכם לראות אותה ב״מנגן ושר״ ביס, או בסדרת הרשת של שי כנות ״בתאלאביב״. בקרוב תפתיע בר עם תפקיד חדש.


פרופ' מניפז עם זוכת המקום השני חלי בן דיין. גאווה מקומית. (צילום: אחיקם בן יוסף).

בצל האיום המרחף על קשרי המדע והחדשנות עם אירופה, האי וודאות בדבר השתתפותם של גופי מחקר ופיתוח מישראל בתוכניות המו"פ השונות שלה, התקיים השבוע האקתון הלאומי ה-7 בסימן חדשנות ועידוד היזמות. במשך יומיים מרוכזים ואינטנסיביים בהשתתפות סטודנטים מהארץ ומחו"ל, הוכרזו הצוותים הזוכים בתחרות ההאקתון הלאומי השביעי, מיסודה של קרן עירא לעסקים וטכנולוגיה. ההאקתון הלאומי מתקיים מדי שנה בהובלת פרופ' אהוד מניפז, הדיקאן המייסד של בית הספר להנדסת תעשיה וניהול בשנקר.האירוע מתמקד בפיתוח פתרונות טכנולוגיים יצירתיים וחדשניים לסוגיות מקצועיות בארגונים עסקיים, תעשייתיים, ממשלתיים וקהילתיים. ויש לנו גאווה מקומית: חלי בן דיין מבת ים, שייצרה פתרון לתכנון טיול נגיש למטיילים עם מגבלה. הפתרון עליו עבדה הסטודנטית אינו כולל התערבות אנושית ומאפשר לתכנן טיול על כל פרטיו, ללא צורך בסוכן.ת נסיעות, שעורך התאמות למטיילים עם מגבלה. סכום הזכייה: 10,000 ₪.

עובדי מע"מ מתנדבים בעמותת חסדי נעמי בבת ים. מצווה גדולה. (צילום: יח"צ).

מעל 25 עובדי 'מס ערך מוסף' בבת ים הגיעו לארוז פירות וירקות למשפחות נזקקות בהם תומכת העמותה בכלל, וסניף בת ים בפרט. "באנו היום לסניף בת ים לתרום מעצמינו, זו מצווה גדולה, ופה נעשה מדי שבוע חסד גדול. בהזדמנות זו אנחנו רוצים לאחל לכל בית ישראל חג שמח, שנה של בשורות טובות", מסרו המתנדבים. משה כהן, מנכ"ל חסדי נעמי: "קבוצה זו מצטרפת אל מגוון החברות במשק, חיילי צה"ל, שוטרי מג"ב, משטרת ישראל, ועוד שהגיעו להתנדב במחסנים הלוגיסטיים של חסדי נעמי, לתרום מזמנם ולסייע בכל דרך שרק ניתן. מאחל שתמיד נהיה מהצד של הנותן. שיהיה חג שמח".

במגזין סופ"ש אנחנו ממליצים לכם בכל שבוע על פעילויות, טיולים, מסעדה או הופעה שאסור לפספס, רק שסוף השבוע הקרוב יוצא יום כיפור, ונשארים בבית. לטובת אלה שלא צמים, ולכל ההורים לילדים שגם בכיפור צריכים להעסיק את הקטנטנים, החלטנו להמליץ לכם על פעילויות שתוכלו לעשות בתוך הבית, וגם על טיולים במרחק הליכה. חתימה טובה לכולם.

טיול בטבע העירוני של ראשון לציון

את הטיול הזה תוכלו לעשות ברגל או באופניים. אגמון הסופרלנד הוא אגם מלאכותי שנוצר בעקבות הגשמים החזקים של חורף 1992. למרגלות האגם, עיריית ראשון לציון סללה טיילת יפה עם פינות ישיבה וגשרי עץ מקסימים. תוכלו לנוח כאן על המדשאות הירוקות ולחזות בבעלי החיים המקסימים שגדלים באזור, כמו אווזים, ציפורים ודגים שונים. שימו לב שהדייג והרחצה באגם אסורים. מדשאות האגם הן מקום מושלם לאתנחתא ופיקניק טעים. משם תוכלו להמשיך לעבר אגם הנקיק הסמוך, בו תוכלו למצוא עופות מים רבים, דגים, צבאים, תנים ועוד. סביב האגם תמצאו שבילים מסומנים ושבילי אופניים, כמו כן, בצידו המערבי של אגם הנקיק תמצאו תצפית ונוחה מסודרת עם ספסלים. שימו לב שהכניסה לאגם אסורה, אך הדייג מותר.

"גולדה" בחולון

​מסלול ההליכה והריצה הפופולארי "גולדה" בחולון משלב טבע עם היסטוריה. בשלטים הרבים שפוזרו ברחבי הפארק תוכלו להינות מאיורים פרי מכחולו של המאייר והקריקטוריסט החולוני דודי שמאי, בהם נראית דמותה של ראשת הממשלה לשעבר, גולדה מאיר ז"ל, כשהיא עסוקה בפעילות ספורטיבית: רצה, רוכבת על אופני כושר ועושה כושר על מתקן מתח. הדמות אוירה באופן הומוריסטי, כשהיא מצוידת, כמובן, בסממן "גולדה" מובהק – נעלי גולדה.

מסלול "גולדה" כולל 3,300 מטרים ומשתרע על פני הרחובות גולדה מאיר, דוד אלעזר, מנחם בגין וראובן ברקת. הוא נסלל בשנת 1990, ביוזמת עיריית חולון, כשבתחילה היו באזור רק חולות ובנייני מגורים ספורים. מדובר במסלול אהוד מאד על החולונים, שפעיל במשך שעות רבות ביממה ומלא בצועדים ורצים, שמוצאים אותו נוח לפעילות ספורטיבית. בין היתר כולל המסלול מתחם כושר גדול מוצלל ברחוב ברקת, צמוד למרכז הספורט בריזה, שבו מתקני כושר הידראוליים וכן, מתחם כושר בצומת דוד אלעזר ומנחם בגין. בנוסף, מותקנות ברזיות בפינת הישיבה בצומת ברקת ובגין ובגן סיפור המפוזר מכפר אז"ר שבתוואי המסלול, וכן ברזייה משולבת להולכים על שתיים ולהולכים על ארבע ברחוב ברקת. בפאתי גן הסיפור, בשדרות בגין מוצב גם משקל דיגיטלי.

חורשה בבת ים

תכירו את פינת החמד הסודית של בת־ים: פארק חורשת הים. בשל קרבתו לכביש הראשי רבים חולפים לידו בלי לעצור, אך כדאי להתמהמה לרגע. מדובר ב־25 דונמים של ריאה ירוקה, פינת חמד מרצועת החוף הטבעית האחרונה של בת־ים. חורשת הים נמצא בשולי מה שכונה בעבר 'הר הזבל', ובקרוב תהפוך לחלק מפארק גדול (ע"ש יוני נתניהו) הכולל עלייה להר, נקודת תצפית לנוף מרהיב, שבילי הליכה וטיול. כיום האתר כולל חורשה ובה עשרות עצי צל, פינות ישיבה, ושני דונמים של מסלולים אתגריים, המיועדים גם לאופניים. במרכז החורשה נמצא מתחם פיקניקים מוסדר הכולל עמדות לאיסוף גחלים, מתקני שתייה, ספסלי פיקניק ושבילי הליכה ותאורה היקפית בחורשה כולה. אם תצאו לסייר בחורשה תמצאו בה צמחייה מגוונת הכוללת את רותם המדבר, חבצלת החוף, אשל נר הלילה החופי, אטד אירופי, חרצית עטורה ועוד. בתחומי החורשה נצפו 48 מיני ציפורים, ביניהם פרפור עקוד, שרקרק מצוי, עפרוני מצויץ ועוד, סוגי זוחלים רבים, יונקים קטנים וחרקים ממגוון מינים.

איך נעביר את הזמן בבית?

ספר טוב הוא תמיד אסקפיזם מבורך, ובשישי שבת אפשר להתחיל ולסיים ספר. למי שמעדיף לרבוץ מול הטלוויזיה נספר שהשבוע (8.10) עלתה בסלקום טי וי סדרה חדשה: הפרנצ'ייז / The Franchise – מבית HBO. מדובר על צוות תסריטאים מתוסכל שעובד על סדרת סרטים מצליחה אך חסרת נשמה, ומנסה להבין האם הוא חלק ממפעל החלומות, או שהוא פשוט מייצר סרטי פלסטיק להמונים.

סרט דוקו נוסף שעלה השבוע (9.10) נקרא כסף מחשמל: תעלומת הביטקוין / Money Electric: The Bitcoin Mystery – מבית HBO. סרט על המטבע הווירטואלי שמנסה לשנות את כלכלת העולם ועדיין לא ידוע אם הוא באמת הצעד הבא בהתפתחות, או השקעת שווא שתוריד איתה מיליוני אנשים.

גם הסדרה פארגו זוכת האמי חזרה לעונה שלישית. הפעם יואן מקרגור בתפקיד כפול של שני אחים שמסתכסכים ביניהם.

גם לקטנטנים מגיע

שירות הסטרימינג דיסני+ מציע מגוון רחב של סרטים שוברי קופות, בניהם הלהיט הקולנועי "הקול בראש 2" מבית דיסני ופיקסאר, שהספיק לשבור שיאי צפייה מאז הושק בשירות. הסרט חוזר למוחה של הנערה המתבגרת הטרייה, ריילי, כאשר המפקדה עוברת הריסה פתאומית על מנת לפנות מקום לדבר בלתי צפוי: רגשות חדשים! שמחה, עצב, כעס, פחד וגועל, שמנהלים את העניינים בהצלחה כבר זמן רב, לא בטוחים כיצד להרגיש כשחרדה מופיעה. ונראה שהיא לא לבד. היא הביאה איתה את מבוכה, קנאה ושיממון.

חובבי הבינג' יוכלו ליהנות מצפייה בכל העונות של הסדרה האוסטרלית המצליחה "בלואי" האהובה בקרב ההורים, לא פחות מאשר על הילדים. הסדרה עוקבת אחרי בלואי, גורת כלבים מקסימה ואנרגטית מסוג בלו-הילר שגרה עם אביה, אמא ואחותה הקטנה בת בארבע, בינגו. בכל פרק, בלואי משתמשת באנרגיה חסרת הגבולות שלה בכדי לשחק במשחקים שמתפתחים בדרכים בלתי צפויות.

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

לקבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן