גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

 לרגל יום בריאות הנפש הארצי שהתקיים ב-10 באוקטובר: המסע של אדי ארונוב מחולון להגשמת חלומותיו לצד האתגרים הנפשיים

אדי ארונוב , 40, מחולון,  נולד בעיר אנדיז'אן שבאוזבקיסטאן. עלה  ארצה עם אימו, סבתו ודודו אלכס, אשתו ובנותיו. אדי מספר שבמסגרות החינוכיות היה תלמיד בינוני , אבל אהב מאד היסטוריה והיה סקרן וצמא לידע. את בית ספר התיכון סיים עם בגרות חלקית ועל השירות הצבאי וויתר בשל קשיים נפשיים. במשך כעשור וחצי חווה שינויים רבים בחייו, לא הצליח להתמיד בעבודה ועבד בעבודות מזדמנות. אדי ניסה להשתלב בלימודים להשלמת בגרויות אך בתוך כל הלחץ של הלימודים נשאב למשבר נפשי עמוק ואובחן עם הפרעה סכיזואפקטיבית. הפרעה זו באה לידי ביטוי בתסמינים שונים שהעיקרים שבהם היו חוסר מוטיבציה, דיכאון, חוסר שינה, ירידה בתפקוד היומיומי ופגיעה בכל הקשור לשמירה על היגיינה אישית וסביבתית.

למזלו באותה עת ליוותה אותו עו"ס שראתה את הקשיים וההתמודדות הנפשית המורכבת ושכנעה אותו להתאשפז לטיפול יום בבית החולים הפסיכיאטרי "אברבנאל" . שם זכה לליווי צמוד וליחס חם ואכפתי. על אף מצבו והאבחנה הרפואית, משפחתו התקשתה לקבל את מצבו החדש. בני המשפחה סברו שהוא מזייף ומעמיד פנים. בעקבות כך נוצר ריחוק משפחתי והיחסים התקררו מאד.

להוסטל חולון של עמותת "איכות בשיקום" אדי הגיע דרך סיב האחות הפסיכיאטרית שליוותה אותו בתהליך בבי"ח אברבנאל  והוא גר שם שנה חצי. "זו הייתה התקופה הטובה בחיי, האנשים שהקיפו אותי העניקו לי חום, הבנה, הכלה ותחושת מסוגלות שאפשרו לי להשתקם ולהתקדם" הוא מספר.

לפני 6 שנים, עם סיום התהליך בהוסטל עבר לדירה עצמאית במסגרת הדיור המוגן של איכות בשיקום  יחד עם שני שותפים ואף לקח על עצמו לנהל את החשבונות שכרוכים במגורים. מתאמת הטיפול, חגית דיאמנט ושוש ברון, מדריכת השיקום, לוו את אדי במגורים עצמאיים והדרכה לבישול בריא ומזין.

בימים אלה אדי עובר להתגורר לבד בדירת המשפחה בבת ים. מעבר מאוד משמעותי עבורו ומוכיח את התהליך המדהים שאדי עבר מתחילת דרכו ועד היום.בזמן שחיפש את מקומו התעסוקתי, זיהתה חגית את הפוטנציאל שטמון בו לתפקיד מדריך תעסוקה ומדריך שיקום.  אדי שמע לעצתה והחל לעבוד כמדריך שיקום עם מתמודדי נפש ומוגבלויות פיזיות בעמותה "שכולו טוב". לאחר תקופה ארוכה בתפקיד הזה עבר לעבוד כמדריך שיקומי בהוסטל לאנשים המתמודדים עם תסמונת 'אשר' (חירשים עיוורים). אדי משתף:  "אני מאוד אוהב את העבודה הזו, כי יש בי הרבה נתינה, הכלה, אכפתיות וסבלנות. אני מרגיש שהגשמתי את עצמי וגם זכיתי לעבודה סופר משמעותית".


עמותת איכות בשיקום מפעילה 7  מרכזים (לכל מרכז שלוחה בעיר קרובה) לייעוץ למשפחות מתמודדים בערים: ראשון לציון, חדרה, כפר סבא, ירושלים, אשקלון, חיפה ואשדוד.   בנוסף, העמותה מפעילה מסגרות שיקום בקהילה: הוסטל,דיור מוגן ותעסוקה נתמכת.

תמונה: יח"צ, איכות בשיקום

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

לקבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

Exit mobile version