גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

בין חולון לתל אביב-אלו המנהרות שנפתחו השבוע

בין חולון לתל אביב-אלו המנהרות שנפתחו השבוע

קו הרכבת הקלה שעובר בין חולון ראשון לציון בדרום דרך תל אביב ועד להרצליה עם שלוחה לרמת החיל עולה שלב נוסף.

אבן דרך נוספת הושגה בפרויקט התחבורה המורכב בישראל: מכונת הtbm פרצה לתחנת רבין בקו הירוק של הרכבת הקלה, הממוקמת מתחת.לכיכר רבין. מכונת הכרייה המערבית מבין השתיים שיצאו מאתר נורדאו. הפריצה מגיעה כארבעה חודשים אחרי השיגור מאתר נורדאו בצפון המנהרה, ובנתע מביעים סיפוק  מההתקדמות בפרויקט הענק, שיגדיר מחדש את תפיסת התחבורה בתל אביב וגוש דן.

במסגרת בניית הקו הירוק, בחלקו המרכזי, עוברות שתי מנהרות צמודות זו לזו, אחת לכל כיוון נסיעה של הרכבת. המנהרות ממוקמות מתחת לעיר תל אביב, לאורך כ-4.5 ק"מ, מתחת לרחובות אבן גבירול, קרליבך ודרך בגין ( תוואי הקו כולו 39 קמ).

במקביל למאמצי הכרייה, נת"ע מתקדמת בהקמת התחנות התת- קרקעיות לאורך רחוב אבן גבירול: תחנת ארלוזורוב מערב, תחנת רבין, תחנת קפלן ותחנת קרליבך, המשותפת לקו האדום שכבר פועל מזה שנה.


אודות המכונה:

את המנהרות כורות 3 מכונות TBM: כל אחת מהן באורך של כ-100 מטרים, בקוטר של כ-7.5 מטרים ובמשקל של כ-900 טון. בחזית המכונה ישנם ראשי קידוח שעל ידי סיבוב ודחיפה שוברים את האבן וחופרים את המנהרה (ראש הקידוח מונע במנועי חשמל). על חזית ראש הקידוח יש כפות שאוספות את החול שנכרה ומעבירות אותו למרכז ראש הקידוח. משם הוא עולה למערכת מסועים והם משנעים את החומר מחוץ למנהרה.לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה.

קרדיט נתע

Exit mobile version