Site icon גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

נפילת רקטה בצפון

נפילת הרקטה בצפון-קרדיט:מד"א

2 הרוגים ו-7 פצועים מירי רקטות חיזבאללה למג'ד אל-כרום

היום (ו') סמוך לשעה 15:00 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על פגיעת רקטה במרכז מסחרי במג'ד אל-כרום שגרמה לפציעתם של 9 בני אדם מרסיסים, בהם:
אישה כבת 35 וגבר בן 21 נפגעו באורח אנוש ולאחר פעולות החייאה מותם נקבע בבית החולים.
7 פצועים, בהם: גבר כבן 80 במצב קשה, 2 פצועים באורח בינוני (אישה כבת 75 וגבר כבן 53) ו-4 קל טופלו ע"י חובשים ופראמדיקים של מד"א ופונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א למרכז הרפואי לגליל בנהריה ולבי"ח רמב"ם

בנוסף טופלו ופונו ע"י צוותי מד"א 14 נפגעי חרדה למרכז הרפואי לגליל בנהריה ולבתי החולים רמב"ם וזיו.

חובש בכיר במד"א מוחמד היבי ופראמדיק מד"א הזאר עיסאת סיפרו: "היינו בתחנת מד"א במג'ד אל כרום. מיד כששמענו את האזעקה נכנסו למרחב מוגן והתמגנו בשכפצים וקסדות. רגעים ספורים לאחר מכן שמענו רעש חזק מאוד של נפילה בסמוך אלינו והתחלנו לקבל דיווחים על פצועים במרכז מסחרי. יצאנו למקום במקביל לצוותים גדולים של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים מד"א שהוזנקו לזירה מהישובים הסמוכים. ביצענו סריקה ראשונית על מנת להעריך את מצב הפצועים והמראה שנגלה אלינו היה קשה. חלק מהפצועים שכבו וחלקם התהלכו, גבר בן 21 ואישה כבת 35 שנפגעו מרסיסים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה, פינינו אותם לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה אבל שם לצערנו הרופאים נאלצו לקבוע את מותם. גבר כבן 80 שנפגע באורח קשה ואישה כבת 75 שנפגעה באורח בינוני סבלו מפגיעות רסיסים בגפיים ולאחר טיפול ראשוני פונו לבי"ח בניידות טיפול נמרץ של מד"א. פצוע נוסף שנפגע באירוע באורח בינוני היה ברחוב סמוך וטופל ע"י צוותים נוספים של מד"א".

חובש רפואת חירום במד"א ענאן מוחסן סיפר: "במקביל לדיווח על הפגיעה הקשה במרכז המסחרי והפצועים במקום קיבלנו במוקד החירום 101 של מד"א דיווח על גבר בן 53 שהיה ברכב ברחוב סמוך בזמן האזעקה וכאשר יצא למרחב מוגן נפגע מרסיסים בבטנו. הוא היה בהכרה מלאה ולאחר טיפול ראשוני בשטח שכלל עצירת דימומים וחבישה פינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב."


כוחות מגן דוד אדום נמצאים בכוננות שיא וממשיכים להעניק סיוע רפואי בכל מקום שנדרש. צוותי מד"א פרוסים ברחבי הארץ ומוכנים להגיב במהירות וביעילות לכל אירוע חירום, במטרה להציל חיים ולסייע לפצועים במהירות ובמקצועיות.

קרדיט:מד"א

Exit mobile version