אושר סופית: רפורמת החניה תידחה בשנתיים ותחול רק על הערים הגדולות בהן מעל 120 אלף תושבים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 137), התשפ"ה-2024. 28 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים.
מוצע לדחות ל-1.1.2027 את כניסתו לתוקף של ההסדר הקובע כי הפער בין תעריפי החנייה שקובעת רשות מקומית לתושביה ולאילו שאינם תושביה, לא יעלה על 30%. בנוסף, מוצע לדחות לאותו תאריך את כניסתו לתוקף של ההסדר האוסר על רשות מקומית לפטור את תושביה מתשלום בעד חנייה רק בשל היותם תושביה.
הסדר זה אמור היה לחול על רשויות מקומיות שמספר תושביהן הוא 40,000 ומעלה, וכעת מוצע כי יחול רק על רשויות מקומיות שמספר תושביהן עולה על 120,000 איש.
לפי המוצע, יוארך תוקפן של הוראות שקבעה רשות מקומית לפני שנת 2022, הפוטרות את תושביה מתשלום בעד חנייה, וזאת עד לסוף שנת 2026, אלא אם כן קבעה קודם לכן אזורי חנייה מוסדרים שתושביהם לא ישלמו בעד חנייה בשטחם.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בתקופה שמיום חקיקתו של תיקון מס' 129 עד היום לא נעשתה היערכות מספקת ליצירת כלים ותמריצים כלכליים להפחתת השימוש ברכב פרטי ולעידוד השימוש בתחבורה ציבורית. לנוכח האמור לעיל, מוצע לדחות את מועד תחילתן של ההגבלות על הסדרי חניה המיטיבים עם התושבים המקומיים".
קרדיט תמונה:עיריית בת ים