כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

סקר חדש ומדאיג

אחד מכל שני ישראלים מודה: אני חושש לחצות את הכביש במעבר חציה

סקר חדש (ינואר 2025) שערכה עמותת אור ירוק חושף כי לא רק מסוכן ללכת ברגל בישראל אלא בעיקר מפחיד –אחד מכל שני נשאלים (49%) הודה כי הוא חש לא כל כך בטוח או כלל לא בטוח כשהוא חוצה כביש במעבר חציה, המקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר לחציית כביש.

הסקר שבוצע על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות", נועד לבחון את מידת הביטחון שחש הציבור בעת חצית כביש במעבר חציה, ואת שיעור האנשים שנפגעו או שמכירים אנשים שנפגעו או כמעט נפגעו בעת חציה במעבר חציה.

מהסקר עולה עוד כי 48% מהנשאלים דיווחו שהם או מישהו שהם מכירים נפגע/כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה.    

אחד מכל שני נשאלים – אין בכלל פסי האטה או שאין מספיק ליד הבית

49% מהמשיבים בסקר, אחד מכל שנים, טענו כי אין פסי האטה/אין מספיק פסי האטה בסביבת המגורים שלהם. 46% טענו כי יש מספיק פסי האטה בסביבת המגורים.


רוב מהמשיבים סבורים שיש להוסיף פסי האטה באזורים מרובי ילדים ואזרחים ותיקים

אזרחים ותיקים וילדים הן שתי אוכלוסיות הנפגעות באופן הגבוה ביותר כהולכי רגל. לכן, כאשר נשאלו האם יש להוסיף פסי האטה בסביבת ילדים ואזרחים ותיקים (בתי ספר, בתי אבות וכו') במטרה למתן את מהירות הנסיעה, 80% טענו כי יש לבצע זאת. 11% טענו כי אין להתקין פסי האטה ו-9% לא יודעים.

נתונים מעניינים נוספים שעולים מהסקר:

נשים חוששות יותר מגברים: 55% מהנשים דיווחו כי הן חשות לא כל כך בטוחות או כלל לא בטוחות בזמן חצית כביש במעבר חציה, לעומת 44% מהגברים.

תל אביב-יפו והמרכז: 41% מרגישים לא בטוחים. הרוב הגדול דורש הנחת פסי האטה

41% מהתושבים באזור תל אביב-יפו והמרכז דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים/ כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה.

כאשר נשאלו האם בשנה האחרונה קרה לך או למישהו שאתה מכיר מצב בו נפגעתם או כמעט נפגעתם בעת חציית כביש במעבר חציה – 19% דיווחו כי מקרה כזה קרה להם, 20% טענו כי מקרה דומה קרה למכר שלה, 11% טענו כי מקרה דומה קרה להם וגם למישהו שהם מכירים -50% טענו כי מקרה כזה לא קרה.

73% מהתושבים בתל אביב-יפו והמרכז טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד).

27% מהתושבים בתל אביב-יפו והמרכז טענו כי קיימים פסי האטה בסביבת גנים, בתי ספר ובתי אבות באזור המגורים שלהם אך לא באופן מספיק,45% טענו כי יש מספיק פסי האטה ו-23% טענו כי אין מספיק פסי האטה, 5% טענו כי הם לא יודעים.

שנת 2025: שיא של עשור במותם של הולכי רגל בתאונות דרכים

55 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 לעומת 51 הולכי רגל שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה – עליה של 8% (מעודכן ל-3 ביוני).          שנת 2025 עד כה היא הקטלנית ביותר עבור הולכי הרגל בעשור האחרון.

28% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2025 הם הולכי רגל.

53% מכלל הולכי הרגל ההרוגים 2025 – ותיקים וילדים

23 הולכי רגל ותיקים (65 ומעלה) נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 – 42% מכלל הולכי הרגל ההרוגים. שישה ילדים (עד גיל 14) נהרגו בתאונות דרכים כאשר הלכו ברגל  -11% מכלל הולכי הרגל ההרוגים.

62% נהרגו בעיר

34 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 בכבישים עירוניים – 62% מהולכי הרגל ההרוגים השנה. 18 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בכבישים בינעירוניים – 33% מכלל הולכי רגל ההרוגים. שני הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשטח.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן