כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לא תאמינו כמה?

עשרות נפגעים בחולון

לא תאמינו כמה?-עשרות נפגעים בחולון

279 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024 לאחר שישבו במושב הקידמי ברכב  – עליה של 25% במספר ההרוגים בתאונות במושב הקידמי בהשוואה לשנת 2023, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

המושב הקדמי ברכב נחשב למסוכן יותר מהאחורי, בשל קרבתו לנקודת הפגיעה בתאונות חזיתיות – שהן שכיחות יותר. עוצמת הכוחות הפועלים על הנוסעים במושב הקדמי גבוהה יותר, ולכן הסיכון לפציעות חמורות או לתמותה עולה משמעותית.

מהנתונים עולה כי 9,545 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024 כאשר ישבו במושב הקידמי של הרכב, 1,786 מהם נפצעו קשה.

96 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחולון בשנת 2024 כאשר ישבו בחלק הקידמי של הרכב, שלושה נהרגו ו-17 נפצעו קשה. 2,175 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בעיר (2024-2015) כאשר ישבו במושב הקידמי ברכב, 18 נהרגו ו-181 נפצעו קשה.


והפתרון: חגורת בטיחות מצילת חיים

המושב הקדמי ברכב מסוכן יותר מהמושב האחורי בעיקר בגלל מיקומו הקרוב לנקודת הפגיעה בתאונות, שרובן הן חזיתיות. בעת תאונה חזיתית, הכוחות הפועלים על הרכב והנוסעים הם אדירים, והמושב הקדמי חשוף יותר להשפעות אלו מאשר המושב האחורי שממוקם רחוק יותר מנקודת הפגיעה.

חגורות בטיחות מהוות אמצעי יעיל ביותר במניעת מקרי מוות ופציעות קטלניות במקרה של תאונת דרכים. על אף יעילותן המוכחת, ועל אך שחגירתן מחויבת בחוק ברוב המדינות, שיעורי החגירה של נהגים ונוסעים עדיין לוקים בחסר.

הסכנה באי חגורה היא שבעת תאונה כאשר הרכב מתנגש בעוצמה בעצם כשלהו, הנהג או הנוסע הלא חגור יוטח בעוצמה ויפגע בדפנות הרכב או בשמשה. אם קיימים נוסעים נוספים ברכב ישנה סכנה של התנגשות זה בזה.

ההערכה הכוללת של ארגון הבריאות העולמי ושל המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים היא שחגירת חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון למוות מנהגים ויושבי המושב הקידמי ב-45%-50%.

מעבר לחגורת הבטיחות ישנן גם מערכות בטיחות מתקדמות  – מערכת בלימה אוטומטית במצבי חירום הינה מערכת שמאפשרת בעת נסיעה זיהוי מכשולים, התראה או במצב של סכנת תאונה המערכת מבצעת בלימה אוטומטית של הרכב ללא התערבות הנהג וכך מונעת את התאונה. ישנן גם מערכות המבצעות בלימת חירום כדי להגן על רוכבי אופניים והולכי רגל. 

קרדיט:אור ירוק

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן