כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כך נראית רפואה עם לב

מכבי לצד המפונים במלונות

כך נראית רפואה עם לב: מכבי לצד המפונים במלונות

על אף הפסקת האש והכיוון של חזרה לשגרה, אלפי משפחות מכל רחבי הארץ עדייו שוהים בבתי מלון. בין המפונים – גם חברות וחברי מכבי שירותי בריאות, אשר נקלעו למציאות לא פשוטה של חוסר ודאות, ריחוק מהבית וציודם האישי ולעיתים גם קושי בהמשכיות הטיפול הרפואי.

גם בתקופה זו שהרוחות קצת נרגעות במכבי עדיין נמצאים שם בבתי המלונות עם הרבה אמפתיה ורצון לעזור בכל מה שאפשר על מנת שכל אחת ואחד יוכלו להרגיש מלווים ומוגנים גם כעת שהדברים חוזרים למסלול. מכבי הרחיבה את מעטפת התמיכה והנגישה את כלל שירותי הבריאות למפונים, במהירות, בנוחות, ובעיקר – בגישה אנושית ורגישה לצרכי השטח.

בלב המענה עומד שירות דיגיטלי ייעודי למפונים, המאפשר לכל חבר או חברה לצפות בקלות ובמהירות במגוון השירותים הרפואיים הרלוונטיים בסביבת המלון: רופאים זמינים, מוקדים רפואיים, בתי מרקחת, שירותים דיגיטליים, הפניות ועוד. השירות מותאם לפי מיקום, נגיש בלחיצת כפתור דרך האפליקציה, סריקת קוד QR במלון או קישור אישי מהמוקד – ומקנה תחושת שליטה וביטחון גם כשהכל משתנה מסביב.

לצד זאת, פועלת מכבי גם באמצעות מוקד טלפוני ייעודי למפונים, המספק ליווי אישי, חידוש מרשמים, תיאום תורים, מענה טיפולי – ואף ביקורים יזומים של רופאי מכבי בבתי המלון עצמם.


ובנוסף – כחלק בלתי נפרד מהתמיכה הרפואית והקהילתית – מכבי מפעילה קו סיוע נפשי הפועל 24/7, ומעניק מענה רגשי ומקצועי מיידי לכל מי שזקוק לכך. הקו מאויש על ידי פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ואנשי טיפול מנוסים, ונועד לתת אוזן קשבת, הכוונה וסיוע – בכל שעה ובכל מצב.

אבל מה שמייחד את העשייה של מכבי במיוחד – הוא הלב שנמצא בשטח. סיפורים אנושיים הממחישים כיצד הצוותים לא מסתפקים במתן שירות – אלא נוכחים, יוזמים ודואגים לכל פרט.

"כשפגשתי אותה – הבנתי שזה הרבה מעבר לשיניים"

"היא הייתה שקטה מאוד. ישבה בלובי של המלון, כמעט לא מדברת, רק מחייכת במבוכה. רק אחרי שניגשתי אליה כמה פעמים, היא סיפרה לי – שפונתה בלי השיניים התותבות שלה". מספרת שרית אדטו, מנהלת המרכז הרפואי קדושי קהיר בבת ים במכבי . "בהתחלה היא פנתה בדרכים המקובלות לפתרון ונאמר לה שהתהליך ייקח קצת זמן עד שתקבל שיניים חדשות וזה שבר אותה – כי בלי תותבות היא לא יכולה לאכול כמו שצריך, לדבר בביטחון, להרגיש חלק. הבנתי שזה לא סיפור של תור לרופא – זה סיפור של כבוד עצמי." מיד התקשרתי למתנדבת שאנחנו עובדים איתה – מישהי שפשוט עושה קסמים. היא חיברה אותנו לרופאת שיניים פרטית, דוברת רוסית, שהסכימה לקבל אותה בהתנדבות וכבר החלה בטיפול ואנחנו מלווים אותה לאורך כל הדרך עד שתקבל בקרוב את השיניים שלה. עכשיו שהיא כבר בתהליך ודברים זזים מהר, מבחינתה זו הרגשה שרואים אותה, וזה מה שחשוב."

המענה לצרכים קטנים כגדולים נמסר ברגישות וביעילות: חברים המקבלים תרופות לחדרם, מרשמים שמתחדשים מול רופאים או מנהלים רפואיים, ביקורי בית מאולתרים – ואפילו שליחויות אישיות כמו אישה שחששה לצאת למרכז הרפואי פגשה רופא מכבי במסגרת ביקור יזום – ואת התרופות שנזקקה להן קיבלה מאיש צוות שלקח אותן אליה בדרכו הביתה.

מכבי ממשיכה להיות שם עבור חבריה גם במלונות – לא רק כקופת חולים, אלא כמשענת אנושית במציאות מטלטלת. עם פתרונות דיגיטליים חכמים, מערך רפואי מותאם – וצוות שפועל מהלב.

"מהיום הראשון לפינוי, הצבנו לעצמנו מטרה אחת – שלא יישאר חבר או חברה של מכבי שירגישו לבד," אומרת ד"ר רחלי מיזן, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות. "אנחנו פועלים מסביב לשעון כדי

להבטיח רצף טיפולי מלא, תוך התאמה לצרכים המשתנים בשטח, ברגישות, בנחישות ובמסירות. זהו כוחה של מכבי – גם בשעת חירום."

קרדיט תמונות: מכבי

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן