כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

איך אני אמור לתפעל עסק כשבלילה אחד איבדתי את כל מה שהיה לי? הכבוד האבוד של בעלי העסקים המקומיים

בין מלחמה ואזעקות לשגרה מתעתעת: בעלי העסקים המקומיים מנסים לשרוד בשיניים


בתקופה זו של חירום מתמשך, שבה הביטחון האישי מתערער, עבור בעלי עסקים קטנים באיזור, זו מלחמה הישרדותית יום יומית- וזה לא עוד מהלך של מיתוג. זהו מאבק על נראות אנושית, המשכיות, ולעיתים- על הזהות. 

מאז ה-7 באוקטובר ועד היום, מדינת ישראל חווה בהמשכיות מערכות ביטחוניות משמעותיות וקשות. כשהחיים האישיים מוקפאים, קשה לדבר על חיים עסקיים. ובכל זאת, מאות אלפי בעלי עסקים מקומיים ממשיכים לתחזק- לעיתים בשארית כוחותיהם את העסק, גם כשאין אופק ברור, גם כשההכנסות צונחות, וגם כשהלקוח לא באמת פנוי להוציא כסף. אך השאלה שאינה נשאלת, היא מה עושים אלו שגם איבדו את בתיהם במלחמה הזאת? איבדו את כל מה שהיה להם ברגע?

לראשונה בהיסטוריה של המדינה, חלק מבעלי העסקים עומדים בפני מצב שלא היה מעולם. לחלקם נהרס הבית ואיתו גם העסק, ובעלי העסקים מוצאים את עצמם חסרי אונים אל מול מציאות אכזרית וקשה, בה איבדו את הכל- את הבית, את הרכוש, הזכרונות, ויחד איתם גם את התקווה שמשהו יסתדר. המדינה אומרת שתפצה בכסף, אבל האם היא תפצה על כך שמאבדים לקוחות? על המוניטין? על הביטחון התעסוקתי שאבד?

בשונה מתאגידים גדולים שיכולים להרשות לעצמם לייצר תנועה עם קמפיינים וגיבוי תקציבי, בעלי העסקים הקטנים נשענים ברובם על קשרים אישיים, על קהילת לקוחות מקומית, לעיתים ממש שכונתית. בזמן מלחמה, החוט הזה שמחבר בין בעל העסק לבין הלקוח הופך לדק במיוחד.

אז מה אפשר לעשות?
במקרים כאלו, אנו נדרשים לפעול בדרכים יצירתיות על מנת להרים את עצמנו ואת העסק מחדש. בהיעדר תנועה בעסקים, בלי פעילות שגרתית, חשוב לשתף את הלקוחות והקהילה בה אנו מתנהלים, ע"מ לתת להם תמונה ברורה של המצב, ואף במקרים מסוימים לגיוסם למען העסק. כמו כן, נראות ברשתות החברתיות ושיתופי פעולה עם בעלי עסקים אחרים- אפילו שלא בהכרח קשורים אחד לשני, זה הזמן לצאת מהקופסה וליצור שיתופי פעולה שיביאו לקוחות.
כמו כן, נדרש לדעת לתפעל את העסק בתנאים הנוכחיים, בין אם זה לעבור למתכונת דיגיטלית, לשנות את דרכי הפעולה שלנו בעסק ב180 מעלות, או אפילו "להשאיל" את הלקוחות לחבר קרוב שגם בעל עסק לתקופה זמנית עד שנשתקם. בכל מקרה- אסור להרים ידיים כשמדובר במפעל החיים של עצמך.


מעבר להכל, יש כאן שאלה רחבה יותר שכולנו צריכים לשאול את עצמנו כחברה-
האם החברה הישראלית עדיין יודעת לתמוך בעצמאים ובעסקים המקומיים כשהם נלחמים לא רק על פרנסתם, אלא על זהותם? 

הקיום השברירי של העסקים הקטנים בתקופה הזו, דווקא עכשיו הוא עדות לעוצמה מסוג אחר- לא של פרסום נוצץ, אלא של קשר אנושי, של עיקשות, ושל תקווה שמסרבת להיכנע.

כותב המאמר: אייל ברנר, מנכ"ל מרכז פסיפס להדרכות בתחומי העסקים והחברה.

קרדיט – מיכל אסולין

הצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

לקבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של רחובות –לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן