
סופרבוס ממשיכה להרחיב את פעילותה בדרום גוש דן: ב-26 ביוני תצא לדרך הפעימה השלישית
השירות המשודרג יכלול קווים מרכזיים שיחברו בין חולון, ראשון לציון, בת ים, תל אביב-יפו ורמת גן המהלך יכלול שילוב של צי אוטובוסים חשמליים חדישים וטכנולוגיית תשלום מתקדמת, כחלק מהצבת רשת תחבורה יעילה ונגישה יותר במטרופולין.
במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת סופרבוס נערכים להמשך הרחבת השירות בדרום גוש דן. הפעימה השלישית של מערך התחבורה הציבורית צפויה לצאת לדרך כמתוכנן ביום שישי, 26 ביוני 2026 . מדובר בשלב נוסף ביישום המכרז להפעלת אשכול דרום גוש דן, בו זכתה סופרבוס במסגרת מכרז משרד התחבורה, המהווה המשך ישיר לשדרוג השירות שכבר החל באזור. פעימה זו היא חלק ממהלך רחב לשיפור התחבורה הציבורית במטרופולין, שמטרתו להרחיב את הנגישות למוקדי תעסוקה, לימודים, בריאות, מסחר ותרבות מרכזיים.
במסגרת הפעילות הכוללת במטרופולין, מפעילה סופרבוס צי מתקדם של כ-400 אוטובוסים חשמליים עירוניים, המציעים נסיעה שקטה ונקייה יותר לצד חוויית משתמש משופרת הכוללת מערכות בקרה מתקדמות. כחלק מטכנולוגיית התשלום המתקדמת שהוטמעה, הנוסעים יוכלו לשלם בקלות ובמהירות בכל האוטובוסים באמצעות כרטיסי אשראי וביישומוני הארנק האלקטרוני השונים.
במסגרת הפעימה הנוכחית, תחל סופרבוס בהפעלת שורה של קווים מרכזיים שעוברים לאחריותה, אשר חלקם הופעלו בעבר על ידי החברות "דן" ו"אגד":
- קו 43 (לשעבר חברת דן): הקו יחבר בין רכבת קוממיות לבין השער המזרחי של בית החולים שיב"א ברמת גן. ויספק לראשונה קישור ישיר גם לתחנת הרכבת הקוממיות. מסלול הקו יעבור דרך תחנת רכבת הקוממיות, בית העלמין, רחוב יצחק שדה, בלפור, תחנת הרק"ל בבלפור, הרב עוזיאל, אנילביץ', מבצע סיני (היכל התרבות), יוספטל, תחנת רכבת יוספטל, אילת, מרכז נאות רחל, ההסתדרות, ויצמן, שדרות קוגל (תיאטרון חולון), כיכר הלוחמים, תחנת רכבת צומת חולון ולח"י. משם ימשיך לתל אביב יפו ורמת גן דרך משה דיין, דרך השלום, אלוף שדה, מסוף אלוף שדה, אוניברסיטת בר אילן, שדרות אהרון קציר והרב גורן, ועד לתחנת הקצה בבי"ח שיב"א.
- קו 71 (לשעבר חברת אגד): הקו יפעל בין מסוף קניון הזהב בראשון לציון לבין קריית החינוך ומכללת לוינסקי בתל אביב-יפו. מסלול הנסיעה יעבור בראשון לציון (רוז'נסקי, אצל, לישנסקי/מוגים קונים, רבינוביץ'/מרכז סאדאת, לסקוב, שמחה ארליך), ימשיך לחולון (בר-לב, ברקת/ביטוח לאומי, דב, פיכמן/מכון טכנולוגי חולון, ההסתדרות, ויצמן, שדרות קוגל/תיאטרון חולון, כיכר הלוחמים ותחנת רכבת צומת חולון) ומשם לתל אביביפו דרך חיל השריון/בי"ס הולץ, תחנת רכבת ההגנה, רחוב המסגר, תחנת רק"ל יהודית, קניון עזריאלי, דרך נמיר (תחנת רכבת תל אביב – סבידור מרכז), ש"י עגנון (סמינר הקיבוצים), שדרות לוי אשכול, צבי פרופס ושושנה פרסיץ' (תיכון עמוס עוז).
- קו 176 (לשעבר חברת אגד): הקו יחבר בין מסוף חולון מזרח לבין תחנת רכבת מרכז (סבידור מרכז) בתל אביב יפו. נתיב הקו יעבור דרך מחלף חולון מזרח, הלהב, מפרץ שלמה (ימית 2000), משה שרת, מרכז קריית שרת, אלופי צה"ל, תיכון קוגל, קניון חולון, הופיין (מכון טכנולוגי חולון), מרכז רפואי מכבי הופיין, יוספטל, תחנת רכבת צומת חולון ומשם אל תל אביב-יפו דרך בי"ס הולץ (חיל השיריון), תחנת רכבת ההגנה, רחוב המסגר, ישראל טל,
תחנת רק"ל קרליבך, תחנת רק"ל יהודית, קניון עזריאלי, תחנת רק"ל שאול המלך, מתחם מידטאון (דרך מנחם בגין) ועד לתחנת רכבת סבידור מרכז.
בנוסף לשיפור המסלולים, בפעימה הנוכחית הושם דגש משמעותי על נגישות קווי השירות, בקווים 43, 71 ו-176 יוחלפו האוטובוסים הבין עירוניים הגבוהים באוטובוסים עירוניים מודרניים ונגישים באופן מלא לכיסאות גלגלים ולעגלות ילדים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים ליישם את חזון 'מחברים את ישראל' גם בלב המטרופולין הגדול במדינה. הרחבת פעילות סופרבוס בדרום גוש דן היא חלק ממהפכת התחבורה הציבורית שאנו מובילים, במטרה להעניק לציבור שירות מתקדם, אמין, נגיש ותדיר יותר. הפעימה השלישית מחזקת את החיבור בין אזורי מגורים, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזים רפואיים ומוקדי פנאי ותרבות, תוך שילוב אוטובוסים חשמליים מתקדמים וטכנולוגיות חדשניות שישפרו את חוויית הנסיעה של מאות אלפי נוסעים. נמשיך להשקיע בתחבורה הציבורית כדי להציע חלופה איכותית לרכב הפרטי ולהפחית את הגודש בכבישים."
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "הפעימה השלישית באשכול דרום גוש דן מהווה נדבך נוסף בשדרוג רשת התחבורה הציבורית במטרופולין. מדובר במהלך מקצועי ומקיף הכולל שיפור קישוריות בין ערים מרכזיות, הרחבת הנגישות לרכבת ישראל, לרכבת הקלה, למרכזים רפואיים ולמוקדי תעסוקה, לצד התאמת צי הרכב לצורכי כלל האוכלוסיות. משרד התחבורה ממשיך לפעול בשיתוף המפעילים והרשויות המקומיות כדי להבטיח שירות יעיל, מתקדם ואיכותי יותר עבור ציבור הנוסעים."
מנכ"ל סופרבוס, צחי נווה: "אנחנו שמחים להמשיך ולהרחיב את פעילותנו בדרום גוש דן ולשרת את תושבי האזור. סופרבוס תמשיך לפעול בשיתוף עם משרד התחבורה כדי לשפר ולהרחיב את השירות עבור ציבור הנוסעים".
רוצים להיות מחוברים לחדשות המקומיות בווטסאפ ולקבל את החדשות לנייד: לחצו כאן